بهره‌برداری از ۱۳ طرح انرژی‌های تجدیدپذیر در روزهای آینده

معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) از افتتاح فاز دوم کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی در استان مرکزی طی روزهای آینده خبر داد و گفت: ۱۳ طرح در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، علیرضا پرنده مطلق با اعلام اینکه ۱۳ طرح انرژی‌های تجدیدپذیر بزودی بهره‌برداری می‌شود، اظهار داشت: این طرح‌ها در ۷ استان کشور و با حضور مقام‌های کشوری افتتاح خواهد شد.

وی ظرفیت این طرح‌ها را ۷۴ مگاوات اعلام کرد و افزود: این طرح‌ها اکنون در مدار بهره‌برداری قرار دارند، اما در روزهای آینده به‌صورت رسمی بهره‌برداری می‌شوند.

معاون فنی و مهندسی ساتبا ادامه داد: فاز دوم کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی در استان مرکزی هم در روزهای آینده افتتاح خواهد شد. این فاز به ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ مگاوات است.

پرنده مطلق خاطرنشان کرد: سال گذشته فاز نخست این کارخانه با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات به با حضور رئیس‌جمهور شهید افتتاح شد.

وی با بیان اینکه اکنون ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر کشور از یک هزار و ۱۰۰ مگاوات عبور کرده است، ادامه داد: هم اکنون این ظرفیت یک هزار و ۱۹۸.۵ مگاوات رسیده است.

معاون فنی و مهندسی ساتبا اعلام کرد: به‌زودی ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به یک هزار و ۲۰۰ مگاوات خواهد رسید.

ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر کشور که در فروردین امسال به یک هزار و ۱۸۶.۲۶ مگاوات رسیده بود، در پایان اردیبهشت به یک هزار و ۱۹۲.۳۹ مگاوات با حدود ۶ مگاوات رشد رسید.

در این بین سهم نیروگاه‌های خورشیدی ۵۸ درصد (۵۲۶.۵ مگاوات) از مجموع کل انرژی‌های تجدیدپذیر است.

انرژی بادی با سهمی ۳۱ درصدی، ۳۶۶.۳ مگاوات از مجموع کل انرژی‌های تجدیدپذیر را دارد و نیروگاه‌های برق‌آبی کوچک به‌عنوان یکی از انواع انرژی‌های تجدیدپذیر سهمی ۹ درصدی دارند. این نیروگاه‌ها ۱۰۳.۶۷ مگاوات از مجموع کل انرژی‌های تجدیدپذیر کشور را به خود اختصاص داده‌اند که نسبت به فروردین‌ ماه تغییر نداشته‌اند.

نیروگاه‌های زیست‌توده با سهم یک‌درصدی ۱۲.۵ مگاوات از مجموع کل انرژی‌های تجدیدپذیر کشور را دارند. همچنین نیروگاه‌های توربین انبساطی هم با یک درصد سهم ۹.۶ مگاوات از مجموع کل انرژی‌های تجدیدپذیر را به خود اختصاص داده‌اند.

سهم انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در سبد تولید برق کشور ۰.۶ درصد است و تلاش برای تحقق هدف ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد.

کد خبر 74304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =