جذابیت اندک سرمایه گذاری در حمل و نقل  ایران

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ایران در بخش ITS (سیستم‌های هوشمند حمل و نقل) ضعیف عمل کرده است و اگر خواهان توسعه کشور هستیم باید به این بخش توجه ویژه ای شود

شهرام آدم نژاد در گفت و گوی اختصاصی با اگزیم نیوز گفت: کشورهای به روز در بخش موبیلیتی (پویایی) بسیار جدی عمل می کنند و تحرک را زمینه خدمات و زمینه اقدامات خود قرار می دهند.

وی ادامه داد: میزان قاعده و نظم نشان دهنده پیشرفت کشور است و ایران با پویایی هم در زیر ساخت ها و هم در بهره وری ها باید سطح خود را ارتقا دهد و در بخش حمل و نقل نیاز جدی برای این موضوع احساس می شود.

به گفته وی، ایران در زمینه ITS (سیستم‌های هوشمند حمل و نقل) که کاربردهایی همانند هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، تابلوهای اعلان ترافیک، دوربین سرعت سنج را شامل می شود و همچنین دیگرسیستم های پیچیده تری که بطور همزمان اطلاعات متفاوتی را از منابع متفاوت یکپارچه می کنند به نسبت دیگر کشور های توسعه یافته در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

آدم نژاد با اشاره به تجهیزات ضعیف کشور در این حوزه اظهار کرد: ضعف در تجهیزات یکی از مهمترین دغدغه های حوزه حمل و نقل است که می توان به عدم تجهیز به مراکز پارک های لجستیک اشاره کرد که چه درون شهر و چه برون شهر امری ضروری است و ایران با ارتقای سطح آن از بازاری بهتر، هزینه هایی کمتر و بازاریابی بهتری بهره مند می شود.

وی با تاکید بر اهمیت تغییر و رویکرد جدید در مسیر های حمل و نقل گفت: تاکنون به راه ها و جاده ها اهمیتی داده نشده اما در نظام موبیلیتی (پویایی و تحرک) باید انگیزه تفکیک سهم جاده ها از فرودگاه ها بسیار قوی شود و در راس کارها قرار بگیرد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: خوشبختانه مسیر طی توسعه را به خوبی شناسایی کرده ایم اما تحول در نظام هزینه کرد و همچنین افزایش بودجه در بخش های ملی و استانی به شدت نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: بخش عمده ای از امور حمل و نقل به دست بخش تعاونی ها و دولتی انجام می شود؛ طبق سیاست کوچک شدن دولت باید انجام امور به بخش های خصوصی و سرمایه گذاران تحویل داده شود و در بحث سرمایه گذاری افراد حقوقی یا حقیقی داخلی در اولویت قرار بگیرند.

آدم نژاد گفت: نحوه نگهداری، رسیدگی به راهداری و مبلمان جاده ای نیازمند تجدید نظر هایی است و امکان سرمایه گذاری هم در این بخش وجود دارد. البته سرمایه گذاری در ایران جذابیتی ندارد زیرا علاوه بر اینکه سرمایه گذار اطمینان کافی را از صرف هزینه ندارد، موانع زیادی بر سر راه آنها هم اعمال می شود.

کد خبر 20813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =