نفوذ به بازار كردستان عراق

رئیس اتاق تعاون ایران با تأکید بر اینکه کردستان عراق با تفاهم ایجاد شده مقصد جدید محصولات تعاونی‌های ساختمانی ایران خواهد بود، گفت: یکی از مسیرهای توسعه اشتغال رونق مسکن و ساخت‌وساز است

به گزارش اگزيم نيوز، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان که از روز گذشته در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده است، گفت: این رویداد مهم یکی از اثرگذارترین موارد در اقتصاد کشور است که هدف آن افزایش مشارکت اقتصادی است.

وی افزود: نمایشگاه با دو هدف عمده ازجمله شناساندن ظرفیت‌های صادراتی و یافتن بازارهای جدیدی برای تولیدکنندگان داخلی است.

رئیس اتاق تعاون ایران همچنین یافتن بازارهای جدید صادراتی برای صنایع مختلف را از اهداف مهم برای آشنایی تولیدکنندگان داخلی برای شناسایی نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید و به‌روز دنیا اعلام کرد و افزود: استفاده از تجارب سایر کشورها در امر توسعه صنعت ساختمان می‌تواند در توسعه صنایع داخلی اثرگذار باشد.

عبداللهی اضافه کرد: صنعت ساختمان در مجموع منجر به توسعه اشتغال و تولید کشور می‌شود و تجمیع توانمندی‌ها و اتصال بین افراد در ایجاد ارزش افزوده تولید اثرگذار است.

این مقام مسئول بخش تعاون خاطرنشان کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق بازرگانی کردستان عراق امضا کردیم تا درنهایت منجر به تسهیل صادرات و یافتن بازارهای جدید برای محصولات داخلی باشد.

وی همچنین به فعالیت عمده تعاونی‌ها در زمینه ساخت‌وساز و مسکن اشاره کرد و گفت: در این زمینه مزیت‌های بسیاری وجود دارد که تعاونی‌ها فعالیت‌های جدی را در این زمینه آغاز کرده‌اند. به‌عنوان مثال در صنعت فولاد تعاونی‌های بزرگی در حال فعالیت هستند و نمونه‌هایی از آن در نمایشگاه صنعت ساختمان حضور دارند.

کد خبر 21517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =