افزایش تاب آوری اقتصاد ایران در برابر تحریم ها

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تحریم مجدد بانک مرکزی نشان می‌دهد که دست آمریکا تا چه حد خالی است

رییس جمهور آمریکا در دور تازه تحریم های جمهوری اسلامی ایران به وزارت خزانه داری دستور داد تا بار دیگر بانک مرکزی ایران را تحریم کند. ترامپ که تلاش های زیادی در راستای دیدار با وزیر امور خارجه ایران و رییس جمهور انجام داده بعد از ناامیدی از هرگونه مذاکره با مسئولان کشورمان دور تازه ای از تحریم ها را در دستور کار خود قرار داده است.

کارشناسان معتقدند این تحریم ها طبل توخالی هستند و با توجه به آن که پیش از این تحریم های شدیدی علیه ایران اعمال شده بود تحریم های جدید توانایی خاصی نخواهند داشت. 

به گزارش اگزیم نیوز عبدالناصر همتی، در این ارتباط در واکنش به تحریم مجدد بانک مرکزی تأکید کرد: تحریم مجدد بانک مرکزی توسط دولت آمریکا نشان می‌دهد که دست آن‌ها برای پیدا کردن اهرم فشار علیه ایران تا چه حدی خالی است.

وی افزود: ناکامی‌های مکرر دولت آمریکا در یک سال و اندی گذشته، نشان می‌دهد که این تحریم‌ها بی اثرتر از هر زمان دیگری شده اند و اقتصاد ایران، تاب آوری خود را در مقابل تحریم‌ها به همگان اثبات کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: موفقیت‌های اخیر بانک مرکزی و ثبات بازار نشان می‌دهد که خوشبختانه تجارت و مبادلات مالی کشور از راه‌هایی انجام می‌شود که از سوی آمریکا غیر قابل تحریم است. 

به گزارش اگزیم نیوز تحریم نفت، بانک مرکزی، تحریم فولاد و فلزات پایه، تحریم صنعت پتروشیمی، تحریم های کشتیرانی و بیمه و موارد دیگر همگی سرفصل هایی بودند که در دور قبلی اعمال شده بودند اما برخلاف انتظار آمریکا ایران توانست در برخی از موارد مانند فولاد و پتروشیمی حتی با افزایش صادرات نیز روبرو شود. 

در این ارتباط ضمیر کابولوف رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان در اولین واکنش خارجی به تحریم مجدد بانک مرکزی با نامشروع خواندن این تحریم از سوی آمریکا اعلام کرد: مسکو به همکاری‌های بانکی خود با تهران ادامه می‌دهد.

وی در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی افزود: از نظر ما تحریم بانک مرکزی ایران اقدامی نامشروع است و چنین اقداماتی بر همکاری مسکو و تهران تأثیر نمی‌گذارد.

کابولوف اظهار داشت: "این اقدامی آمریکا تاثیری روی رویکردهای روسیه در قبال ایران نخواهد گذاشت و همانطور که دو کشور برنامه ریزی کرده اند همکاری های روسیه با ایران در بخش بانکی ادامه خواهد یافت.

 

کد خبر 28617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =