کسب رتبه بهترین عملکرد توسط بانک توسعه صادرات در ارائه مشوق های صادراتی

بانک توسعه صادرات ایران با پرداخت ۱۰۹ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال بهترین عملکرد را در تامین مالی و تشویق و حمایت از صادرات کسب کرد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی به منظور تامین منابع مالی و تشویق و حمایت از صادرات سوم بهمن ماه سال گذشته توسط معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شد.

در راستای تسهیل و تسریع فرایند پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی- صادراتی با هدف افزایش صادرات محصولات اولویت‌دار به کشورهای هدف، سامانه یکپارچه اعطای تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی از محل منابع صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل طرف قرارداد در سایت «بهین‌یاب» وزارت صنعت، معدن و تجارت به آدرس www.behinyab.ir راه‌اندازی شد.

پس از ثبت نام متقاضیان برای استفاده از تسهیلات در این سامانه درخواست آنها به صورت خودکار مورد پردازش قرار می گرفت و پس از تایید درخواست، تقاضای آنها برای تصویب و پرداخت تسهیلات به یکی از بانک‌های پارسیان، توسعه صادرات ایران، کشاورزی، توسعه تعاون، صادرات ایران و بانک مشترک ایران و ونزوئلا ارسال می شد.

برپایه این گزارش، منابع تخصیصی برای تسهیلات بسته یادشده از منابع صندوق توسعه ملی۲۰ هزار میلیارد ریال است که با لحاظ کردن سهم آورده بانک‌ها، کل منابع ایجادی به رقم ۴۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

در بین بانک‌های یاد شده، بانک توسعه صادرات ایران با پرداخت ۱۰۹ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال، بهترین عملکرد را داشته است. نرخ سود سالانه تسهیلات ریالی پرداختی معادل ۱۴.۵ درصد است.

تسهیلات ارزی نیز در قالب اعتبار خرید به خریداران خارجی کالاها و خدمات ایرانی، اعتبار فروشنده به منظور تجهیز کارگاه و تامین سرمایه در گردش شرکت‌های ایرانی تولیدکننده کالاهای صادارتی و خدمات فنی و مهندسی و همچنین گشایش اعتبار اسنادی و قرارداد معتبر در حوزه خدمات فنی و مهندسی، اعطا می‌شود.

سقف تسهیلات ریالی قابل پرداخت به هر متقاضی معادل ۲۰ میلیارد تومان و تسهیلات ارزی حداکثر یک میلیون یورو است.

براساس این گزارش شرکت های متقاضی این تسهیلات باید طی سه سال گذشته دست‌کم یک میلیون یورو صادرات داشته باشند، هرچند شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های صادرات اولی از این شرط مستثنی بوده و تابع شرایط تایید اعتبار توسط بانک عامل هستند.

همچنین کشور مقصد صادراتی باید جزو ۱۵ کشور همسایه یا دو کشور هند و چین بوده و کالا یا خدمت مشمول فهرست صادراتی باشد.

 

کد خبر 37441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =