موبایل ۲۰ درصد ارزان شد

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از کاهش ۱۲ تا ۲۰ درصدی انواع موبایل در روزهای اخیر خبر داد و گفت: این کاهش قیمت باید در سایر کالاهای الکترونیکی از جمله تبلت هم رخ دهد.

به گزارش اگزیم نیوز، نرخ ارز در بازار آزاد در مهر ماه امسال از ۳۲ هزار تومان گذشت، اما اکنون در آستانه کانال ۲۵ هزار تومان قرار دارد. هرچند با جهش نرخ ارز قیمت بسیاری از کالاها از جمله موبایل افزایش یافت و طبیعتا با کاهش نرخ دلار مردم منتظر نزول بهای اجناسی هستند که به بهانه نرخ ارز گران شده اند. در این میان واردکنندگان و کارشناسان تلفن همراه معتقدند طی روزهای اخیر، معادل کاهش نرخ ارز، قیمت موبایل پایین آمده است.

در این رابطه محمدرضا عالیان سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز طی مهرماه همزمان با کاهش عرضه موبایل به دلیل محدودیت واردات و عدم تخصیص ارز و افزایش تقاضا در پی آموزش آنلاین افراد منجر به افزایش قیمت موبایل شد، اظهار کرد: البته عمده  میزان صعود قیمت مربوط به نرخ دلار بود، اما از یک ماه قبل و با بهبود روند تخصیص ارز، هم نرخ دلار کاهشی شد و به کانال ۲۶ هزار تومان وارد شد که انتظار می‌رفت قیمت موبایل هم به همان نسبت کاهش پیدا کند، اما کالاهایی که از ارز ۲۶ هزار تومانی استفاده کردند تازه به کشور وارد شدند.

وی یادآور شد: هم اکنون شاهد کاهش ۱۲ تا ۱۵ درصدی قیمت عمده موبایل‌ها و نزول۲۰ درصدی نرخ ها  یعنی حدود ۱۲ میلیون تومانی برخی گوشی ها در بازار هستیم.

عالیان با بیان اینکه طی شش ماهه اخیر هیچ وقت قیمت موبایل تا این میزان کاهش نداشته است، از پیشی گرفتن عرضه از تقاضای موبایل خبر داد و افزود: رقابت بین شرکت‌های واردکننده در این شرایط، باعث شده آنها محصول خود را با حداقل سود در بازار توزیع کنند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه معادل کاهش نرخ ارز قیمت موبایل نیز پایی آمده است تصریح کرد: با توجه به اینکه رجیستری برای تبلت انجام نمی شود، بازار قاچاق این کالا همچنان رونق دارد و برای بازرگانان هم صرفه اقتصادی ندارد که با کالاهای آنها رقابت داشته باشند. از این رو نمی‌توان درباره نوسانات قیمت تبلت اظهارنظری دقیق داشت اما آنچه مشخص است اینکه باید در تبلت و سایر کالاهای الکترونیکی نیز شاهد کاهش قیمت بود و اگر این اتفاق رخ ندهد باید فروشندگان و سایر ذینفعان پاسخگو باشند.

کد خبر 39922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =