خرید طلای دست دوم زیاد شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: به دلیل کاهش قیمت طلا و افزایش بی رویه نرخ آن، سرمایه‌گذاری در طلای نو کاهش یافته اما تقاضا برای خرید طلای دست دوم زیاد است.

به گزارش اگزیم نیوز، در معاملات دیروز(یکشنبه)، ارزش طلای ۱۸ عیار با سه هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۳۵ هزار تومان رسیدو از سوی دیگر تمایل مردم به سرمایه گذاری و خرید طلای دست دوم و بدون اجرت بسیار شده است.

هرچند که به گفته محمدرضا کشتی آرای فروش طلای دست دوم از نظر اتحادیه طلا ممنوع است اما به دلیل اجرت پایین آن، مردم از خرید طلای دست دوم استقبال می‌کنند.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران معتقد است: مردم خرید طلای دست دوم را به خرید طلای نو ترجیح می‌دهند زیرا اجرت طلا و اصل طلا گران شده است. از این‌رو از خرید طلای دست دوم استقبال می‌شود.

به گفته وی خرید طلای دست دوم هم برخی از واحدهای تولیدی را دچار مشکل کرده و هم مردم را. چراکه واحدهای تولیدی نمی‌توانند طلای جدید بسازند و برخی از طلاهای دست دوم هم کد استاندارد و کد رهگیری ندارند و عیارشان هم مشکل دارد.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در خصوص نرخ طلای فردایی نتصریح کرد: انس جهانی طلا تا دو روز آینده تغییری نمی‌کند. با توجه به اینکه روز چهارشنبه نشست مشترکی با اتحادیه اروپا برگزار می‌شود ممکن است قیمت طلا در این روز اندکی نوسان داشته باشد. اما قیمت طلا فردا ثابت است.

کد خبر 42101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =