وزیر راه: ۶۵ هزار ناوگان بالای ۴۰ سال در جاده‌های کشور فعال است

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۵ هزار ناوگان با عمر بالای ۴۰ سال در جاده‌های کشور فعال است که با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در بازه زمانی پنج‌ساله می‌توان این ناوگان را نوسازی کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد اسلامی در حاشیه بهره‌برداری بخشی از محور اصفهان -اردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ایمن‌سازی این مسیر ضروری و الزام‌آور بود، چرا که پیچ‌های خطرناکی داشت که باید حذف می‌شد.

وی تصریح کرد: مسیر اردستان - اصفهان دارای نقاط حادثه آفرین بود و هزینه‌های سنگینی را در پی داشت.

وزیر راه و شهرسازی درباره ۱۱ کیلومتر از بزرگراه اردستان - اصفهان که ساخته شده بود، اظهار داشت: این بزرگراه ۲۲ کیلومتر است که با ساخت و تکمیل آن پنج  کیلومتر از مسیر یادشده را کوتاه می‌کند و با اجرای ۶ کیلومتر باقی‌مانده مسیر اصفهان به اردستان به بزرگراه تبدیل می‌شود.

به گفته وی، جریان توسعه راه‌های کشور در سال‌های اخیر شدت گرفته و یک‌هزار کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه و موجب ایمنی وسایل نقلیه در جاده‌ها شده است.

اسلامی درخصوص به‌کارگیری و تعیین تکلیف نیروهای شرکتی وابسته به ادارات راه و شهرسازی گفت: عده‌ای به اشتباه راهداری را تصدی‌گری می‌دانند، چرا که راهداری فعالیتی حاکمیتی و فعالیت شبانه‌روزی دارد و حضور این نیروها در حوادث و اتفاق‌ها از جمله سیل و یخ‌بندان و نیاز اساسی است.

وی ادامه داد: راهداری همانند اورژانس و هلال‌احمر فعالیت‌های شبانه‌روزی دارد که امید می‌رود بتوان موانع پیشروی این نیروهای خدوم و تلاشگر هرچه سریع‌تر برداشته و  تکلیف نهایی آنان نیز مشخص شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص سامانه حمل‌ و نقل هوشمند اظهار داشت: سامانه هوشمند و نظامات مدیریتی و کنترلی هوشمند در اکثر اتوبان‌های کشور در دست اقدام است و اکنون نیز اتوبان‌های جدید، هوشمند هستند که با مدیریت سرعت بستر آزمایشی آنها شروع‌شده و امیدواریم بتوانیم بهره‌وری و ایمنی آن‌ها را نیز ارتقا ببخشیم.

وی افزود: قراردادهایی با کارخانجات داخلی مطابق با ضوابط وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است و از سوی دیگر هم می‌توان همزمان با تولیدات داخل، کامیون‌های مناسب را از  خارج وارد کرد.

به گفته وی، متقاضیان جایگزینی کامیون‌های دارای کارت هوشمند فعال و کامیون‌های فعال دارای برنامه می‌توانند با دریافت تسهیلات به مقدار ۸۰ درصد کامیون‌های تولید داخل را در اختیار بگیرند.

باند دوم محور اصفهان - اردستان عصر پنجشنبه در آیینی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 43141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =