تقویت زیرساخت های گمرکی سبب افزایش صادرات کشور به روسیه شده است

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با ابراز امیدواری نسبت به تداوم روند آرام و تدریجی صادرات کشور به روسیه در سال جاری، در خصوص دلایل این امر گفت: ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه گمرک و اصلاح تعرفه‌های تجاری سبب تداوم و تقویت صادرات ایران به روسیه شد.

کامبیز میرکریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اگزیم نیور، با اشاره به سهم درآمدهای صادراتی در تقویت بنیه اقتصادی کشور، اظهار داشت: بعد از جهش خوب صادرات کشور در سال ۹۸ بدنبال امضا تفاهم نامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه گمرک اوراسیا، صادرات کشورمان با حفظ یک روند مطلوب از ۲۶۰ میلیون دلار سال ۹۸ به حدود ۵۰۰ میلیون دلار در سال ۹۹ رسید.

وی ادامه داد: در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ علی‌رغم وجود کرونا و رشد منفی صادرات و همچنین ایجاد رکود بر بخش های مختلف اقتصادی کشور، صادرات ایران به خیلی از کشورها افزایش یافت اما چون عمده صادرات ایران به روسیه و دیگر کشورها در فصل زمستان تحقق می یابد، باید کمی صبر و سپس آمار و ارقام دقیق را ارائه کرد.

میرکریمی با بیان اینکه بدون شک امسال هم رشد آرامی در صادرات به روسیه خواهیم داشت، تصریح کرد: در هر صورت چون زیرساخت های لازم در بخش صادرات آماده شده و امتیازات خوبی برای صادرکنندگان در حوزه تعرفه های تجاری و گمرکی در نظر گرفته شده ما به افزایش صادرات به روسیه در سال جاری امیدوار هستیم.

وی با بیان اینکه موافقتنامه ایران با اوراسیا باعث ایجاد ثبات در روابط اقتصادی ایران و روسیه شده است، خاطرنشان کرد: روند صعودی صادرات ایران به روسیه حتما ادامه خواهد یافت چون واقعاً از ظرفیت کامل روسیه استفاده نشده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه تاکید کرد: روسیه سالی ۲۷۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلار واردات دارد و کل صادرات ما حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده بنابراین این ظرفیت برای کشورمان وجود دارد که حجم صادرات خود را به این کشور افزایش دهد هرچند تحقق این مهم نیاز به عزم و اراده جدی از سوی مسئولان هر دو کشور دارد و باید قدری هزینه کنند تا اهداف مورد نظر در این بخش تحقق یابد.

کد خبر 45194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =