دستگیری ۳۵ نفر از اخلال‌گران بازار ارز و سکه

سخنگوی قوه قضاییه ضمن اعلام دستگیری ۴۰ تن از مخلان بازار ارز و سکه، گفت: در اغتشاشات اخیر ۴۰ تن از اتباع خارجی که نقش آفرینی کردند و حتی در میدان هم حضور داشتند، بازداشت شدند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در نشست خبری در پاسخ به سئوالی درباره التهاب‌ها در بازار ارز و سکه و طلا، اظهار داشت: اخیرا ۲۱ نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق معاملات بدون مجوز دستگیر و تفهیم اتهام شدند.

وی گفت: برای این افراد قرار تأمین مناسب صادر شده است؛ همچنین دقت شده است افرادی که اعمال مجرمانه نداشته و مرتکب جرم نشده‌اند، بی‌درنگ آزاد شوند.

ستایشی افزود: هشت نفر از ۲۱ نفر از افراد بازداشت‌ شده به دلیل بی‌گناهی بی‌درنگ آزاد شدند اما ۱۳ نفر دیگر که مرتکب اعمال مجرمانه شده بودند با صدور قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره ارز فردایی نیز گفت: ۱۴ نفر هم در ماه اخیر در این رابطه دستگیر و تفهیم اتهام شدند.

وی ادامه داد: این پرونده‌ها اکنون در شعبه ۱۰ بازپرسی ناحیه مستقر در شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های جرایم اقتصادی در جریان رسیدگی قرار دارد.

ستایشی توضیح داد: پرونده‌های این افراد توسط بازپرس آن در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و برای یک نفر از این افراد قرار وثیقه، ۱۰ نفر قرار کفالت و سه نفر هم قرار التزام صادر شده است.

اقدام قانونی دستگاه قضایی برای حل مساله دارو

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره تمهیدات قوه قضاییه برای حل مساله دارو در کشور، گفت: موضوع فرایند دارو و موارد مرتبط و اقدام برای تولید و توزیع از نظر فرایندی، اجرایی است و ارتباط مستقیمی با دستگاه قضایی ندارد اما همواره تاکید رئیس قوه قضاییه بر این بوده که ملاک برای ما رفع مشکلات مردم است و هر اقدام و کمکی از ناحیه قوه قضاییه بر بیاید، دریغ نشود.

وی اظهار داشت: آمادگی داریم در حیطه قانونی و کاری دستگاه قضایی مشکلات این حوزه را رفع کنیم.

کد خبر 58271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =