آرامکو و توتال قرارداد ۱۱ میلیارد دلاری امضا کردند

شرکت نفتی آرامکوی سعودی و شرکت فرانسوی توتال انرژی، یک قرارداد ۱۱ میلیارد دلاری برای آغاز ساخت یک مجتمع پتروشیمی جدید در عربستان سعودی امضا کردند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، آرامکوی سعودی و توتال انرژی در بیانیه مشترکی اعلام کردند آرامکو و توتال انرژی، قراردادهای مهندسی، تدارکات و ساخت (EPC) برای مجتمع ۱۱ میلیارد دلاری "آمیرال" منعقد کردند که توسعه آینده تاسیسات پتروشیمی در مقیاس جهانی در پالایشگاه ساتورپ در عربستان سعودی است.

به هفت شرکت، قراردادهایی برای ساخت این پروژه در جیبل واقع در کرانه شرقی عربستان سعودی اعطا شده است. فعالیت این تاسیسات قرار است در سال ۲۰۲۷ آغاز شود.

این پروژه که نخستین بار در سال ۲۰۱۸ اعلام شد، یک سرمایه گذاری حدود ۱۱ میلیارد دلاری است که چهار میلیارد دلار آن از طریق سهام توسط آرامکو و توتال انرژی تامین خواهد شد.

این مجتمع، پالایشگاه ساتروپ عربستان سعودی را قادر می‌سازد تا گاز و نفتای تولید داخل و همچنین اتان و بنزین طبیعی عرضه‌ شده توسط آرامکو را به مواد شیمیایی باارزش تبدیل کند.

طبق اعلام آرامکو، این تاسیسات ظرفیت تولید سالانه ۱.۶۵ میلیون تن اتیلن و سایر گازهای صنعتی را خواهد داشت. امین ناصر، رئیس آرامکو در مراسم امضای این قرارداد گفت: در راستای استراتژی رشد آرامکو، پیش‌بینی می‌شود که این پروژه، به فرصت‌های ارزش افزوده در اکوسیستم پایین دستی عربستان کمک کند.

عربستان سعودی که بزرگترین کشور صادرکننده نفت جهان است، به تقویت زیرساخت‌های انرژی خود از طریق جذب سرمایه‌گذاری و انعقاد توافقنامه با شرکت های بین‌المللی ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری مینت، آژانس بین‌المللی انرژی هفته گذشته اعلام کرد، فضای فعلی انرژی، فرصتی را فراهم کرده است. بر اساس سیاست‌های فعلی و روند بازار، تقاضا برای نفت در فاصله سال‌ ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۸، شش درصد رشد خواهد کرد و به ۱۰۵.۷ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

کد خبر 64509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =