وزیر صمت: دولت پیگیر توسعه زیرساخت‌های صنعتی کشور مانند برق است

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: به دنبال توسعه زیرساخت‌های صنعتی مانند برق و بانک هستیم و در صورتی که این زیرساخت‌ها بهبود یابد نقش موثری در آینده صنعتی ایران خواهند داشت.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، عباس علی آبادی در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: بیشتر مشکلات صنعتی این استان قابل حل است و کارکنان وزارت صمت مشکلات فعالان اقتصادی این استان را پس از جمع‌بندی، طبقه‌بندی کرده و راه حل‌های مناسب برای آنها پیدا خواهد شد.

وی یکی از راه حل‌های مشکلات صنعتی را ایجاد شرکت‌های کوچک و وصل کردن آنها به همدیگر دانست و اظهار داشت: در این طرح این شرکت‌های مقاوم و چابک به همدیگر وصل می‌شوند و می‌توانند مشکلات همدیگر را حل و فصل کنند.

علی آبادی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان، مهمترین ظرفیت اقتصادی استان را که می‌تواند صنایع زیادی را رونق دهد، گردشگری ذکر کرد و گفت: شرایط اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ویژگی های زیادی است که در صورت حمایت دولت قابلیت توسعه در زمینه های صنعتی و معدنی را دارد.

کریم روزبهان اظهار داشت: در صورت اختصاص ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار بخش زیادی از واحدهای راکد استان به چرخه تولید برخواهد گشت و برای ۹۸۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۹۴ طرح صنعتی در شهرستان های مختلف استان در حال ساخت است، گفت: در صورت بهره برداری از این واحدها بیش از ۹ هزار نفر در استان مشغول خواهند شد.

در این نشست فعالان اقتصادی به بیان مشکلات خود از جمله تسهیلات بانکی، قوانین دست و پاگیر، مشکلات مدیریتی، حمل و نقل و هزینه های تولید پرداختند.

رییس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.

طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر، کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

کد خبر 65197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =