نشست سفیر عربستان با اعضای اتاق اصناف/ ظرفیت خوبی برای تجارت تهران- ریاض ایجاد خواهد شد

سفیر عربستان سعودی در تهران با حضور در اتاق اصناف ایران با رئیس و دیگر اعضای آن دیدار و گفت‌وگو کرد و گفت: ظرفیت خوبی برای تجارت هر دو کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، مجتبی صفایی در دیدار عبدالله بن سعود العنزی با بیان اینکه تقویت روابط با عربستان مورد توجه ایران است، اظهار داشت: شکاف روابط دیپلماتیک این دو به حداقل ممکن رسیده و امروز بخش خصوصی و فعالان صنفی آماده همکاری تجاری با کشور عربستان هستند؛ در حوزه تجارت، اتاق اصناف ایران از امروز فصل جدیدی از مناسبات با کشور عربستان را خواهد گشود.

وی افزود: برخی صنوف از جمله فرش دستباف ایرانی، کیف و کفش و محصولات چرمی این قابلیت را دارند که طی یک هفته، وارد مرحله صادراتی با کشور عربستان سعودی شوند، چراکه با بالاترین کیفیت در حال تولید و قابل رقابت با کشورهای اروپایی هستند.

صفایی با بیان آنکه علاوه بر این در ساخت هتل ها، مال‌ها و بسترهای گردشگری هم آماده مشارکت با عربستان هستیم، تصریح کرد: پیشنهاد تسهیل در تجارت داریم و در این راستا لازم است کارگروهی تخصصی تشکیل دهیم تا این دیدار به نتایج مطلوب برسد.

سفیر عربستان هم در ایران گفت: ارتباط و علاقه بین ایران و عربستان سعودی پایدار خواهد بود و ظرفیت خوبی برای تجارت هر دو کشور ایجاد خواهد شد.

عبدالله بن سعود العنزی افزود: جمهوری اسلامی ایران همسایه بسیار مهمی است و بسیاری از ظرفیت‌ها را داراست و موقعیت استراتژیک خوبی دارد؛ لذا همکاری آن با عربستان سعودی فرصتی برای اقتصاد برابر ایجاد خواهد کرد.

در این دیدار مقرر شد دو طرف نمایندگانی برای بررسی ظرفیت‌های تجاری دو طرف معرفی کنند. در این نشست، برخی از روسای اتحادیه‌های تهران نیز حضور یافتند و به طرح توانمندی‌های صادراتی ایران پرداختند.

کد خبر 67900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =