سه عامل افزایش نرخ طلا/ عرضه سکه‌های بانک مرکزی، حباب قیمتی را کاهش می‌دهد

کارشناس و فعال بازار طلا، رشد قیمت اونس جهانی و ارز و افزایش تقاضا به دلیل مناسبت‌های پیش رو را سه دلیل عمده بالارفتن قیمت طلا در بازار خواند و تاکید کرد که با عرضه سکه‌های بانک مرکزی، حباب سکه مجددا کاهش می‌یابد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد کشتی آرای روز جمعه در گفت و گویی اظهار داشت: بازارهای جهانی در هفته اخیر نوسانات افزایشی داشته است به طوری که قیمت انس جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ دلار افزایش یافت.

وی افزود: از طرفی قیمت ارز در روزهای پایانی هفته با توجه به تعطیلات پیش رو و تقاضایی که در بازار وجود داشت، افزایش یافت و همین باعث شد که مجدداً قیمت طلا و سکه با کمی افزایش همراه باشد.

کارشناس و فعال بازار طلا دلایل افزایش قیمت در بازار طلا را اینگونه جمع بندی کرد: در مجموع سه عامل «رشد قیمت اونس جهانی»، «رشد قیمت ارز» و «افزایش تقاضا به خاطر مناسبت‌های پیش رو» باعث افزایش قیمت طلا در این هفته شده است.

کشتی آرای همچنین گفت: برای هفته آینده می‌توان گفت که قیمت‌ها تحت تاثیر دو عامل قیمت ارز و قیمت اونس جهانی است. البته بانک مرکزی در روزهای اخیر قیمت ارز را کنترل کرد.

وی اظهار داشت: قیمت ارز در برخی روزها با شیب نسبتاً تندی در حال افزایش بود، اما مدیریت بانک مرکزی باعث تثبیت و آرامش بازار ارز شد. به نظر می‌رسد این روند ادامه داشته باشد و هفته آینده نیز قیمت‌ها در بازار سکه و ارز تا همین حد باقی بماند.

کارشناس و فعال بازار طلا درباره رقم حباب سکه گفت: حباب سکه کاهش چشمگیری پیدا کرده بود؛ یعنی تا ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم کاهش پیدا کرد. اما در چند روز آخر هفته به خاطر افزایش تقاضا و افزایش قیمت ارز، حباب سکه به بالای ۵ میلیون رسید و اکنون به ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هم افزایش یافته است.

کشتی آرای افزود: البته قرار بود بانک مرکزی سکه‌های جدید را واگذار کند که هنوز این کار را نکرده است. طبیعتاً اگر سکه‌ها را وارد بازار کند، حباب سکه کاهش خواهد یافت.

کد خبر 71484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =