جزئیات تصمیم هیات مقررات‌زدایی/کارمزد ارزیابی گواهی انطباق کالاهای وارداتی کاهش یافت

سلاح ورزی: کارمزد صدور گواهی ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی به جای اینکه مضربی از ارزش کالاهای وارداتی باشد، صرفا بر مبنای تعرفه قیمت تمام‌شده خدمات سازمان استاندارد خواهد بود

نایب رئیس اتاق ایران گفت:کارمزد صدور گواهی ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی به جای اینکه مضربی از ارزش کالاهای وارداتی باشد، صرفا بر مبنای تعرفه قیمت تمام‌شده خدمات سازمان استاندارد خواهد بود.

حسین سلاح‌ورزی در گفتگو با اگزیم نیوز با تشریح جزئیات آخرین جلسه هیات مقرراد زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که با حضور وزیر اقتصاد و سایر اعضای این هیات برگزار شده بود، گفت: بر اساس تصمیم هیات مقررات‌زدایی، تغییر مبنای محاسبه کارمزد ارزیابی گواهی انطباق کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری تصویب و اعلام گردید.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در سال‌های گذشته، موسسه استاندارد معادل ۸ در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری را به عنوان کارمزد گواهی ارزیابی انطباق محاسبه و دریافت می‌کرد و این موضوع، به دلیل مغایرت با قانون و افزایش هزینه‌های قیمت تمام شده کالاهای وارداتی مورد اعتراض فعالان اقتصادی بود.

وی تصریح کرد: این اعتراض در حالی صورت گرفت که علیرغم طرح آن در کمیته ماده ۱۲ و شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی، موسسه استاندارد اقدام اصلاحی لازمم را به عمل نیاورده بود.

به گفته این عضو هیات مقررات‌زدایی، با طرح موضوع مذکور در شورای عالی استاندارد و اصلاح آیین نامه مربوط، از این به بعد هزینه‌های کارمزد صدور گواهی ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی به جای اینکه مضربی از ارزش کالاهای وارداتی باشد صرفا بر مبنای تعرفه قیمت تمام‌شده خدمات ارایه شده از سوی موسسه استاندارد خواهد بود.

 

کد خبر 25153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =