کشور عراق واردات ۴ قلم خوراکی را متوقف کرد

شورای اقتصادی کابینه عراق حذف واردات انواع آبمیوه، بستنی، کیک و بیسکویت از فهرست اقلام وارداتی این کشور را تصویب کرد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از الفرات نیوز، شورای اقتصادی کابینه عراق به ریاست وزیر امور خارجه این کشور حذف آب میوه‌ها، نوشابه‌ها، انواع کیک‌ها و شیرینی‌ها از فهرست‌ اجناس وارداتی را به شرط تجدیدنظر در این مصوبه در مدت یک سال و میزان تأثیرپذیری بازار از آن را تصویب کرد.

وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که در بیست و سومین جلسه شورای اقتصادی کابینه به ریاست فؤاد حسین، وزیر خارجه و وزرای برنامه‌ریزی، دارایی، تجارت، صنعت و کشاورزی و رئیس کل بانک مرکزی و مشاوران امور اقتصادی و حقوقی نخست وزیر مقرر شد که واردات انواع آب میوه ها نوشابه ها و کیک و شیرینی از فهرست واردات حذف شود.

در این بیانیه آمده است: حذف واردات این چهار قلم کالا مشروط بر این است که ظرف مدت یک سال توسط معاونت توسعه و سازماندهی صنایع وزارت صنعت و معدن عراق در خصوص ارزیابی میزان تأثیرگذاری مثبت یا منفی اجرای این تصمیم بر بازار داخلی بررسی شود.

وزارت خارجه عراق همچنین گفت که این شورا تصمیم گرفت تا برای قیمت گذاری، فروش و تحویل سبوس به نفع دامداران، بین وزارتخانه‌های بازرگانی و زراعت هماهنگی شود.

براساس این بیانیه، این شورا همچنین میزبان مدیرکل شرکت واردات دارو و ملزومات پزشکی، مدیرکل اداره قراردادهای دولتی وزارت برنامه ریزی عراق بود تا در مورد اصلاح ضوابط مربوط به فرآوری داروها، سرم‌ها، واکسن‌ها، ملزومات و دستگاه‌های پزشکی و تلاش برای بومی‌سازی صنعت داروسازی با فراهم کردن همه امکانات لازم و تشویق صنعت داروسازی و ملزومات پزشکی ملی بحث و گفت‌وگو شود.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که شورای اقتصادی کابینه همچنین تصمیم گرفته است که به هیات وزیران پیشنهاد شود که تعرفه گمرکی دام زنده وارداتی برای کشتار (گاو و گوسفند) چهار درصد کاهش یابد و واردکنندگان برای تامین هزینه‌های واردات می‌توانند با ورود به سامانه آنلاین، دلار به نرخ رسمی ارز خریداری کنند.

کد خبر 65824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =