بذرپاش: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور در حال ساخت است که از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار قطعه زمین به مردم تحویل داده شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مهرداد بذرپاش روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طرح مسکن ملی و مراحل پیشرفت آن توضیح داد: هر روز به آمارها در حوزه تامین زمین، عملیات ساخت مسکن های روستایی و بافت فرسوده افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت را با جدیت دنبال می کند به گونه ای که اکنون حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در کشور داریم، حدود ۴۰۰ هزار قطعه زمین به مردم تحویل داده شد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برنامه ما برای تحویل زمین در منطقه شهری در سال جاری ۵۰۰ هزار قطعه است که تاکنون ۴۰۰ هزار قطعه محقق شده و شاید تا پایان امسال فراتر از این عدد باشد.

بذرپاش اضافه کرد: همین عدد در حوزه روستایی هدفگذاری شده تا ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی تحویل متقاضیان شود که این کار اکنون در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همچنین در سال آینده همین میزان در حوزه شهری و روستایی هدفگذاری شده است، درباره رشد بخش صنعت و ساختمان در سه ماهه دوم امسال اعلام کرد که این رقم به حدود سه درصد رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی این میزان رشد را یک اتفاق خوب عنوان کرد و گفت: در مجموع طی ۶ ماهه اول امسال رشد بخش صنعت و ساختمان قابل قبول بوده است این در حالی است که سال گذشته این رشد در برخی فواصل منفی بود. اما در بخش صنعت و ساختمان با همه مشکلاتی که وجود دارد با رشد مثبت مواجه هستیم.

کد خبر 69124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =