تولید روزانه ۲۲۰ هزار بشکه در میادین نفتی با سرمایه‌گذاری روس‌ها

وزیر نفت گفت: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و روسیه طی سه سال اخیر بررسی و درباره سرمایه‌گذاری روسیه در میادین‌ نفتی ایران تصمیم‌های خوبی اتخاذ شده است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، جواد اوجی در گفت‌وگویی در پایان سفر به مسکو و پس از مذاکره با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، ایگور لویتین، دستیار رئیس‌جمهوری روسیه در همکاری‌های بین‌المللی، و سرگئی تسیویلیف، وزیر انرژی این کشور، نتایج سفر خود را تشریح کرد.
وی با بیان اینکه در این سفر و در نشستی با روسای کنونی و بعدی طرف روسی کمیسیون مشترک و دستیار رئیس‌جمهوری روسیه، همه موارد دستور کار روابط دو کشور یک بار دیگر مرور شد، تصریح کرد: پیشرفت کارها در حوزه صنعت و نفت و گاز، نیروگاهی، نیروگاه هسته‌ای شماره دو بوشهر، بانکی، کریدور شمال و جنوب و خط ریلی رشت – آستارا بررسی و درباره رفع چالش‌ها در پروژه‌های مشترک گفتگو و توافق‌ها و تصمیم‌های جدید بویژه در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی اتخاذ شد.

هفت میدان نفتی در ایران با سرمایه‌گذاری شرکت‌های روسی در حال توسعه است
وی ادامه داد: اکنون هفت میدان نفتی در ایران با سرمایه‌گذاری شرکت‌های مختلف روسی در حال توسعه است و ۲۲۰ هزار بشکه از تولید روزانه نفت ایران از آن دسته از میدان‌های کشور است که روس‌ها در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. درباره سرمایه‌گذاری شرکت‌های روس در میدان‌های جدید نفتی در ایران نیز در این نشست مذاکره شد.
اوجی از گفتگو درباره صادرات فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی و انتقال فناوری به‌عنوان محور دیگر مذاکرات خود با مقامات روسی نام برد و گفت: متخصصان ایرانی هم‌اکنون در حال تأمین نیازمندی‌های شرکت‌های روسیه در حوزه‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت هستند و درمقابل، یکسری نیازمندی‌های صنعت نفت و گاز ایران از طریق شرکت‌های روسی تأمین می‌شود که همه این موارد در نشست‌هایی که با دولتمردان روسیه داشتیم مطرح و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.
وی یادآور شد: از سویی به‌دنبال حادثه ناگواری که در کشور رخ داد و سبب شهادت رئیس‌جمهوری، وزیر امور خارجه و عزیزان دیگر شد، ابراز همدردی و پیگیری موضوعات از طریق آقای پوتین و پشتیبانی و حمایت وی در این فرایند را شاهد بودیم؛ ازاین‌رو، لازم بود که به‌طور حضوری قدردانی کنیم.
وزیر انرژی روسیه، مسئول طرف روسی کمیسیون مشترک با ایران می‌شود
وزیر نفت با اشاره به اینکه دوره فعالیت الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه به‌عنوان رئیس طرف روسی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با ایران، هفته آینده پایان می‌یابد، افزود: در این نشست وزیر انرژی روسیه که مسئولیت طرف روسی این کمیسیون را برعهده خواهد گرفت هم حضور داشت.
اوجی ادامه داد: در این دیدار همه حوزه‌هایی که در سه سال اخیر در قالب کمیسیون مشترک با آقای نواک در طول سه سال اخیر پیگیری کرده بودیم، مرور شد که در این زمینه از تلاش‌های آقای جلالی سفیر ایران در مسکو هم قدردانی می‌کنم.
وی گفت: از جمله مواردی که در دیدار با مسئولان روسی مطرح شد، این بود که مسائل راهبردی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را رهبر معظم انقلاب تعیین می‌کنند و از این رو، هر دولتی که پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران روی کار بیاید، همین روند را پیگیری خواهد کرد و توسعه مناسبات را ادامه خواهد داد.
وزیر نفت یادآور شد: در دولت شهید رئیسی، ریل‌گذاری خوبی در همه حوزه‌های روابط دوجانبه تهران – مسکو انجام شد، اتفاق‌های خوبی رقم خورد و در آینده نیز این مسیر ادامه می‌یابد.

کد خبر 74293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =